Pasaka – ne pasaka, arba penktų klasių projektas „Lietuvių pasakų pasaulis“

Pati gamta sausį penktokus turbūt apdovanojo galimybe atitrūkti nuo kasdienybės rūpesčių, nerimo ir žvelgiant pro langą į baltais kailiniais pasipuošusius medžius, žemę atsidurti nekasdieniškame pasauly. Tą pojūtį greičiausiai stiprino ir trumpalaikio projekto „Lietuvių pasakų pasaulis“ darbai.

Projekto veikloje, trukusioje nuo sausio 15 iki 28 dienos, dalyvavo 5a, 5b, 5c, 5d klasių mokiniai. Iš pradžių jie individualiai skaitė nemažą krūvą lietuvių pasakų, tyrinėdami jų žanrines ypatybes, raišką, bandydami išsiaiškinti jų veikėjų paslaptis, vertybes, slepiamą išmintį. Po to skirstėsi į grupes, dalijosi vaidmenimis (įsipareigojimais), sukauptais pastebėjimais, rinko, klasifikavo turimą medžiagą, ją iliustravo ir ruošė pasirinktos pasakos pristatymą – pateiktį (skaidres). Tokiu būdu kiekvienoje klasėje buvo sukurta  po šešias pateiktis. Penktokų dėmesio sulaukė šios pasakos: „Kaip čigonas žaltį priveikė“, „Giltinė kūma“, „Melų pasakos“, „Vargšas ir besotis“, „Apie du brolius- sukčių ir teisingą“, „Stebuklingas akmeniukas“. Jas kiekviena grupė pristatė savo bendraklasiams, naudodamasi Zoom platformos skaidrių demonstravimo įrankiais. Be abejo, pasidalijo darbo komandose įspūdžiais, pasidžiaugė įdėto darbo rezultatais, liūdėjo dėl nesėkmių. Visgi nebuvo nė vieno, kuris nepaviešėtų lietuvių pasakų pasauly, nepatirtų jo grožio, paslapties, išminties. 

Viso penktokų patirto pasakų grožio atskleisti neįmanoma, bet pasidžiaugti jų darbais galima.

Tai padaryti siūlo lietuvių kalbos vyr. mokytoja N. Narusevičiūtė.