Projektas – paguodos skrynelė

Projektas – paguodos skrynelės vykdomas Taikos progimnazijoje jau  trečius metus su ketvirtos klasės moksleiviais.  Tai puiki edukacinė priemonė pažinti, mokytis, emocinio raštingumo atpažinti ir valdyti savo jausmus, bei susivokti tarpusavio santykiuose su mums svarbiais žmonėmis, išmokti įvardyti, kas slypi už netikėtai prasiveržusios emocijos. Vaikams emocinio raštingumo, kaip ir bet kokio kito raštingumo reikia mokytis, o tai geriausia daryti vaikystėje. Nes žmonės gimsta tam tikroje vienas nuo kito priklausomų žmonių grupėje ir gyvena  drauge visuomenėje, kuri yra sukūrusi įvairias gyvenimo sąlygas, kurios leidžia jam pačiam vertybių pasaulyje išsilaikyti bei išgyventi žmonijoje. Todėl vystomas emocinis raštingumas – tai elgesio ir mąstymo  vystymas, perduodami iš kartos į kartą.

Paguodos skrynelių užsiėmimo pamoka vaikus nukelia į senus gūdžius amžius. Sekama pasaka juos nukelia, į Islandijos gamtą, kurioje pasakojama apie vienos šeimos gyvenimą, tarpusavio santykius bei vaikų išgyvenimus ir jausmus, šioje istorijoje nėra išmaniųjų prietaisų, lėktuvų, ar greitųjų traukinių, bet akivaizdu, kad išgyvenami jausmai ir emocijos šiandiena jaučiami tokie patys, kaip ir kadaise. Kiekvienas pasakos etapas buvo aptariamas su vaikais, jie įvardindavo ir atpažindavo išgyvenamus jausmus ir emocijas. Edukacijos metu mokiniai patys kiekvienas lankstėsi skryneles ir jas gražino, ant jų piešė rašė.  Į savo skryneles vaikai galės susidėti paguodos žodelius, padovanotus mokytojos, ar draugų, mielus širdžiai piešinius  kurie  padėtų  sunkiais momentais.

Refleksija – mokiniai turėjo galimybe įvardinti savo jausmus, išgirsti bendraamžių siūlomus ir taikomus nusiraminimo būdus, kaip nusiraminti, paguosti kitą ar užsiimti malonia veikla.

Smagus be galo atgalinis ryšys, mokiniai buvo kupini emocijų ir gavo skryneles, kurias kūrybingai pasipuošė.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D. Vilutienė 

Psichologė A. Ruseckienė