Lietuvių kalbos dienų atgarsiai mokykloje, arba projektas „Lietuviško žodžio pasakos…“

Jau ne vienus metus mūsų šalyje tradiciškai organizuojami renginiai, skirti lietuvių kalbos, kaip gimtosios, svarbai tautos gyvenime atskleisti. Visus juos savotiškai jungia pavadinimas „Lietuvių kalbos dienos“. Po juo sau „prieglobstį“ randa įvairių žanrų kūrybiniai darbai, tiriamieji projektai, moksliniai, publicistiniai straipsniai, konkursai. Šiai iniciatyvai nelieka abejinga ir mūsų progimnazija.

Vasario 16-osios išvakarėse 7a, 7b, 7c, 7d klasių mokiniai buvo supažindinti su kūrybiniu ilgalaikiu Lietuvių kalbos dienoms skirtu  projektu „Lietuviško žodžio pasakos…“ Baigiantis pirmosios pažinties su projektu pamokai visi žinojo, kad teks ne tik lavinti pasakos žanro (komikso) kūrimo įgūdžius, giliau pažinti savo tautosaką, bandyti ją stilizuoti, bet ir rasti kompromisą dirbant komandoje, nebijoti iššūkių išbandant IKT  galimybes kūrimo procese, mokantis ruošti kūrybinių darbų parodas, viešojo kalbėjimo meno.

Pasibaigus trumpoms žiemos atostogoms septintokai ėmėsi nelengvo darbo. Iš pradžių ieškojo idėjų susipažindami su literatūrinėmis ir klasikinėmis tautos pasakomis, tas idėjas, remdamiesi pateiktomis strategijomis, vizualizavo, tokiu būdu sukūrė individualius būsimų pasakų variantus. Vėliau kūrybinės grupės narius kiekvienas supažindino su savo pasakos vizija, palaipsniui buvo kaupiama, klasifikuojama medžiaga būsimam pasakos (komikso) juodraščiui. Tada, remiantis suklasifikuota turima medžiaga, rašytas juodraštis, apmąstytos iliustracijos, jų kūrimo technikos. Parašius juodraštį, jis buvo radaguojamas, kuriamos iliustracijos. Po to švarraštis rašytas Word‘o programa, juo naudojantis, ruoštos skaidrės – iliustruotos pasakos arba trumpametražiai animaciniai filmukai.

Dirbti buvo įdomu, bet nelengva. Ne vienai septintokų grupei teko patirti ne tik smagių, bet ir liūdnesnių, nesėkmingų akimirkų, visgi nebuvo nė vienos, kuri projekto pristatymo dieną neturėtų galutinio projektinio darbo rezultato ir negalėtų jo pristatyti, dalyvauti refleksijos pokalbyje.

Kokių kūrybinių rezultatų pavyko pasiekti septintokams, dalyvavusiems „Lietuviško žodžio pasakų…“ projekte, galima matyti peržiūrėjus prisegtus animacinius filmukus ir iliustruotas pasakas-pasakojimus.

Be abejo, visų darbų prisegti negaliu, nes branginu skaitytojo laiką ir dėmesį. Tikiuosi, prisegtieji nė vieno nenuvils…

Lietuviško žodžio nuotykiai mokykloje

Kaip Lietuviškas žodis gelbėjo miestelį?

Lietuviško žodžio žygdarbiai

Projektas „Lietuviško žodžio pasaka“

Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Narusevičiūtė